Home » Pracownicy » Logopeda

Archiwum

Logopeda

Zajęcia logopedyczne

Zamiast wstępu: logos [łac.] słowo, paidea [łac.] wychowanie

To rodzic jest dla swojego dziecka „pierwszym logopedą”. Mama i tata mówią: „Chcemy wychować Cię poprzez dobre, porządne, poprawne słowo, czyli nauczymy Cię WYDOBYWAĆ GŁOS, MÓWIĆ, WYSŁAWIAĆ SIĘ, KOMUNIKOWAĆ SIĘ , WYRAŻAĆ JEZYKOWO EMOCJE, POWTARZAĆ, ROZUMIEĆ, NAZYWAĆ I MYŚLEĆ”.    

Niejednokrotnie zdarza się jednak, że jest potrzebna specjalistyczna pomoc. W naszej szkole można z niej skorzystać! RODZICU nie martw się, gdy Twoje dziecko:

  • nie wymawia prawidłowo wszystkich głosek stosownie do swojego wieku;
  • zacina się, jąka;
  • ma stwierdzoną wadę słuchu;
  • ma problemy natury dyslektycznej, czyli myli litery, gubi litery lub znaki diakrytyczne;
  • słabo czyta lub/i pisz;
  • ma stwierdzone zaburzenia w komunikacji.

TU, W NASZEJ SZKOLE, ZNAJDZIESZ POMOC

    Zajęcia logopedyczne są przeznaczone dla uczniów wszystkich klas. Odbywają się one indywidualnie lub w małych 2-3osobowych grupach. Uczestniczą w nich dzieci z problemami w porozumiewaniu się, zaczynając od wad wymowy, poprzez błędy w strukturach gramatycznych i stylistycznych, aż na niemożności mówienia i rozumienia kończąc. W zależności od zaburzenia, potrzeb i możliwości stosowane są różne metody i techniki pracy z uczniem. Podczas zajęć z uczniami w zależności od potrzeb są wykonywane:
  • ćwiczenia oddechowe;
  • ćwiczenia fonacyjne i dykcyjne;
  • ćwiczenia artykulacyjne;
  • ćwiczenia sprawności motoryki dużej,czyli całego ciała;
  • ćwiczenia sprawności motoryki małej, czyli ręki;
  • ćwiczenia praksji oralnej; czyli ruchy buzi, języka, warg, policzków itp.
  • ćwiczenia koordynacji wzrokowo-ruchowej;
  • ćwiczenia analizy i syntezy wzrokowej;
  • ćwiczenia analizy i syntezy słuchowej;
  • ćwiczenia umiejętności językowych w trzech systemach: fonetyczno-fonologicznym, semantycznym i syntaktycznym;
  • ćwiczenia operacji myślowych; czyli szeregowania, klasyfikowania, układania ciągów przyczynowo-skutkowych, ćwiczenia logiki i wyciągania wniosków;
  • ćwiczenia pamięci sekwencyjnej oraz symultanicznej, wzrokowej oraz słuchowej, a także pojemności pamięci;
  • ćwiczenia w czytaniu z wykorzystaniem ćwiczeń ogólnorozwojowych, różnych technik czytania, tj. globalnej, sylabowej, głoskowej oraz odimiennej;
  • ćwiczenia w pisaniu z użyciem kodu liter polskich drukowanych i pisanych;
  • ćwiczenia rozwijające niewerbalne sposoby komunikacji.
 
Skuteczna terapia logopedyczna to współpraca trzech podmiotów: dziecka, rodziców i terapeuty. Wzajemny ich wpływ pozwala osiągać lepsze i szybsze wyniki.    
Godziny zajęć:

środa 12:00 – 15:00

piątek 8:00 – 14:00 (przerwa 10:00 – 11:00)


mgr Monika Kluka (w zastępstwie za mgr Anitę Czyżewską)

Kalendarz wydarzeń

Maj 2018
P W Ś C P S N
« Kwi    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  
JADŁOSPIS
na okres od 21.05.2018 do 25.05.2018
PONIEDZIAŁEK
Zupa selerowa z ziemniakami, pulpety w sosie pomidorowym, koktajl truskawkowy.
WTOREK
Zupa grysikowa, udko pieczone , ziemniaki, sałata lodowa ze śmietaną, owoc.
ŚRODA
Zupa neapolitańska z makaronem, kotlet mielony, ziemniaki, kalarepka duszona, kompot owocowy.
CZWARTEK
Zupa pieczarkowa z ziemniakami, strogonow, kluski gnocchi, sałatka z czerwonej kapusty, owoc.
PIĄTEK
Kapuśniak, naleśniki zapiekane z serem i cukrem pudrem, kompot owocowy.